måndag 29 mars 2010

Elak som Wahlgren! :)

Under helgen har Perla sovit hela nätterna igenom och vaknat kring 07-07:30! Underbart! MEN i natt så vaknade hon vid 04 och var lite ledsen! Jag gick upp och gav henne nappen men hon blev inte riktigt nöjd! Då for Calle upp och skulle ge henne VÄLLING!
NÄÄÄÄ! Det får du ju inte sa jag! Hon är inte hungrig och är bara sugen och vill snutta på vällingen tills hon somnar om!
F¤N, Calle blev skit sur och menade på att Perla var superledsen och ville ha mat! Och att jag var en lika grym barnplågare...SOM Anna Wahlgren! Suck!
Har man börjat att ta fighten så är det väl bara att fortsätta!? Visst?
Jag gick in till henne igen, gav henne nappen och gossade henne...Efter jag gått och lagt mig så var hon kanske ledsen i 3 minuter till! Den totala tiden Perla var ledsen i natt var ca 10-15 minuter! På Calle verkade det som att det var de värsta minutrarna i hans LIV! Trams! Tycker att om han nu ska hålla på att mata henne på natten så FÅR han göra det! Jag vägrar!
Perla vaknade...helt utsvulten i morse vid 08.15! , hon var så glad och nöjd så!

4 kommentarer:

  1. En mindre rättelse klockan var 0500 och inget annat. Jag var den som var inne hos P först och pyntade i nappen, när detta hade upprepats ett par gånger var hon fortfarande ledsen och
    Jessi"Wahlgren"Bruhn sa vad gjorde DU med henne.
    Enkel problem lösning vore att ge henne en pipa välling men det fick jag inte.......
    att hon har sovit hela nätter är toppen så när hon då vaknar en gång vilket också är första gången efter 3-4 helnätter så faller man tillbaka i den gamla rutinen Välling. p somnar om snabbt och pappa får oxo sova = alla glada
    Jag vet att Jessi"wahhlgren"Bruhn har rätt men var inte inställd på att ta välling diskussionen mitt i natta och vi hade inte pratat om det innan där av detta intermezzo. men vi ska ta och få henne att sova hela nätter så e det bara man får bara bita ihop när man hör sin lilla tjejja ropa efter pappa "snyft" och hans perfekt blandade välling ......

    SvaraRadera
  2. Va härliga ni är :) Vad som hände den där natten det får nog aldrig någon veta !! Ni pratar om samma sak men det låter som ni pratar om helt skilda saker ,, var ni ens hemma samma natt :) :) Men jag säger bara ge henne förguds skull inte välling om hon inte mer ledsen än så !! Men Calle du har rätt i att man kanske måste ta diskutionen innnan natten hur man ska göra !! Men visst är det svårt att höra att dom är ledsna :( ... Jag håller på er båda Kram på er <3 Hi hi hi Annika

    SvaraRadera
  3. Diplomaten DÄR! Klart jag har rätt :)
    Hoppas ni alla mår bra!? Kramilikram!

    SvaraRadera

Vad roligt att just DU vill kommentera detta inlägget!

Bloggintresserade