tisdag 28 februari 2012

MIRENA

Går runt här hemma med en molande värk i magen och så är jag lite smått sur!
Igår var jag på MVC och fick en hormonspiral upptryck långt in i kroppen så att den nästan syns när jag gapar! Ja, fy fan. Det var det värsta jag har varit med om på länge! Och då har jag haft en spiral tidigare samt fött ut Perla utan att DÖ! Det gjorde så satans ONT trots att jag preppat med både Panodil och Diklofenak en timme innan jag skulle vara där.
Det var ju ingen överraskning att det skulle kännas LITE och själva positionen man befinner sig i är kanske inte den häftigaste MEN ska man behöva ha så jävla ont?! Det är ju INTE så att det inte finns någon smärtlindring eller bedövning inom vården för det vet jag att man kan få för mindre petitesser än så...Nä grejen är så att det är VI stackars kvinnor som ska få lida, proppa kroppen full med hormoner och ha det största ansvaret för att inte bli gravida OCH då prioriteras inte denna sortens smärtlindring/bedövning. Jag kan slå vad om att OM det skulle finnas någon motsvarighet till denna behandling för män, inte kastrering då utan att de också hade fått en JÄVLA plastgrej uppkörd i picken så hade de inte gått att genomföra utan att de var nedsövda!
Men herregud lite lustgas eller lite lokalbedövning kan man väl bjuda på?!
NÄ, för jag e ju kvinna OCH måste leva med detta! OCH sen inte nog med det så ska jag även leva med alla dessa biverkningar man kan drabbas av: huvudvärk, acne, vikt uppgång, ökad hår växt el hår avfall, svettningar, minskad sexlust och humörsvängningar!

Är kanske roligare att skaffa barn ändå? ;)




3 kommentarer:

Vad roligt att just DU vill kommentera detta inlägget!

Bloggintresserade