onsdag 25 november 2009

...NOJIG!

Det blir så där väldigt ovettigt skrivande eller ingenting alls, när man verkligen är helt tom!
Det har inte hänt något, har inte gjort något...NADA!

MEN jag jobbar...och det är det man pallar med att göra helt enkelt! Går mitt sista pass imorgon för denna veckan...sen efter nästa vecka så är inskolningen klar! :)

Ska trycka in ALLT, skriva upp ALLT...man vill ju kunna ALLT.
Har fått GRAVA TVÅNGSTANKAR vid medicindelningen!!! Först kollar jag ordinationen...plockar fram läkemedlet som ska ges...kollar ordinationen...kollar läkemedlet...sen så för att vara på den säkra sidan så kollar jag läkemedlet och ordinationen en gång till innan patienten får sin medicin! Hinner jag så kollar jag några gånger till...bara precis så att inget kan gå fel! Fatta att man är NOJIG!?
Sen, vad gör jag inte mitt fjärde arbetspass...JO, jag slänger av mig min vita kostym det vill säga mina arbetskläder, utan att plocka av mig min sjuksköterskebrosch! SMART! Ni ligger den på tvätteriet i Torup...bland typ 3 miljoner andra sjukhuskläder!

BRA Jessica, BRA!

Men med eller utan brosch så tror jag att jag är en av de stoltaste syrrorna för tillfället på sjukan! Tycker F#N att jag är förjäkla bra som har fixat detta och äntligen är ute och jobbar!

2 kommentarer:

Vad roligt att just DU vill kommentera detta inlägget!

Bloggintresserade