onsdag 16 september 2009

STRESS, Stress, stress...

Det blir inte alltid som man har tänkt sig...Jag bokade in ett Body Pump pass som jag skulle gå på idag klockan 12. Tiden passade precis för klockan 11 skulle jag vara på BVC. Därefter skulle jag köra hem till svärmor för att amma Perla och sedan köra iväg till träningen...Men för en j#kla gång när man har planerat och framförallt hållt tiden så ÄR BVC-tantan sen! Kommer in till henne för att väga och mäta Perla kvart över 11 istället för 11 vilket gjorde att jag fick köra som en TOK in till stan. Som tur var hade jag fått information av grannen att det var fartkontroller på Nissastigen så jag körde ett annat håll in till stan. Väl hemma hos svärmor så fick jag amma i 190 (stackars Perla...fick knappt ammat klart! Men mamma måste träna! *FÖRLÅT*) Tio i 12 körde jag från svärmor till TK...och att köra i denna stan i lunchrusningen är ju en så dum ide´så det bara inte är sant!
Men sååå nästan framme vid TK stod HAN...Farbro Blå min sin fjolliga laserpistol eller vad det heter och siktade på mig! FAN...! Fick så lugnt sakta ner och köra förbi som om jag aldrig kört snabbare än 40 km/h i hela mitt liv.
VA E DOM ÖVERALLT ELLER?
Här kan man inte få stressa i lugn och ro utan att åka på böter!
Det var ingen som haffade mig så jag klarade mig MEN när jag väl kom till TK var klockan 3 minuter över 12 och passet hade redan börjat! SKOJ!
Fick på mig mina nya träningsskor och sprang/lunkade på bandet för att sen göra lite mag och -ryggövningar. Inte lika skoj. Inte lika effektivt. MEN HURTIGT!

3 kommentarer:

  1. Ooooh, din stackare vad du har fått stressa. Puss på dig gumman

    SvaraRadera
  2. Oj! Och jag tycker att jag är lite väl tidsoptimist ibland. Härligt att höra att det finns fler. =)

    skönt att du fick tränat lite i alla fall, men tråkigt att du missade ditt pass. Känner så väl igen den där stressen när man "tekniskt sett" borde hinna men en andra massa bilar och människor är ivägen...

    =)

    SvaraRadera

Vad roligt att just DU vill kommentera detta inlägget!

Bloggintresserade