torsdag 10 september 2009

Höstpynt...

Tycker att det ska bli riktigt skönt att hösten börjar närma sig. Dels för att jag nu har tillfälle (till Calles stora förtret) till att köpa nya blommor, vårlökar och säkert något annat vi måste ha till trädgården! I loooove :)

Och för att det snart är dax att elda i kaminen...finns det något mysigare! I och med att jag var pyroman i mitt förra liv och att jag nog fortfarande lider av denna diagnos kan ni ju tänka er hur festligt jag tycker det är!? Men än så länge så håller jag mig till att tända massa värmeljus på kvällarna! Tjiihooo va festligt :( Nooot!

Till våren hade jag tänk vara eldningsledare för slänten här utanför våra hus...det döda gräset MÅSTE ju brinna! Tyvärr var jag ju gravid i våras när grannarna eldade så jag kunde verken dricka öl eller styra elden så bra!

Nog om eldning. En annan hobby är ju blommor. Favoriten är Gladolus som jag hade tänkt inskaffa mig till våren.
Igår köpte jag ett tio pack gula Gladiolus och de är så fiiina! Planterade även en liten höst dekoration här utanför dörren.

3 kommentarer:

  1. ja luntan boy´s behöver all hjälp dom kan få hi hi
    ja då är det inte att lunta på jag menar utan att kunna kontrollera riktning och förlopp på elden...... dom e skyldig mig en st kratta i plast a 19,90kr på ica

    SvaraRadera
  2. Jag ska driva hem det älskling!

    SvaraRadera
  3. Hej Godingar ! ska bara fixa min bil så ska jag ta en tur och hälsa på...gillar din blogg och kul att läsa om alla hundar och katter barn och vuxna och allt mys ,,,kram Anne

    SvaraRadera

Vad roligt att just DU vill kommentera detta inlägget!

Bloggintresserade