fredag 11 september 2009

Fredag...

Är precis hemkommen från en liten runda i skogen med Lina, barnen och hundarna! Vädret är helt underbart och man får passa på att njuta av den sista sommarvärmen!

Här har vi söta lilla Svalah!
Ska ta mig i kragen och städa idag...och tvätta.
Städningen har jag inget problem med, tycker till och med att det är TREVLIGT (skummt ord för att beskriva städning men, men) och tvätta är ju skit ball, finns inget roligare!
Men sen...den förbannade tvätten ska ju vikas och plockas in efter man är klar med den också :( Finns inget jag tycker är så tråkigt som att vika in tvätten! Hade hellre gått i skitiga kläder faktiskt! Problemet jag har med detta är ju välkänt och något som jag ibland blir mobbad för!
Det låter typ så här " Du e så kass på att vika in DIN tvätt"
- VADÅ MIN TVÄTT...? Hade det bara varit mina kläder så hade det väl varit sant...men det är VÅR tvätt eller faktiskt CALLES tvätt! Det är iallafall inte bara MIN tvätt och inta bara mitt j#vla ansvar! Sååå nu ska jag tvätta för kung och fosterland...så Calle kan vika in den!
Ja så får det bli! Här delar vi på hemmets ansvars områden...Mohahaha!
Och NÄ jag bytar inte vinterdäck eller städar bilarna. Men jag är en j#kla bra mossa, städerska, matte och lite annat, så nu om jag e kass på en sak så får det va! Ska ju förresten måla garaget i helgen så jag är en målare med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad roligt att just DU vill kommentera detta inlägget!

Bloggintresserade