tisdag 22 september 2009

REGN. Regn, regn...

Jaha...jag kan ju glömma att få ihop mina 10 000 steg idag! Det är hur tråkit väder som helst ute! Tur jag var iväg på boxen igår för ikväll blir det kycklingvingar och öl på Harry´s...humm undrar hur många steg EXTRA jag kommer att få gå för det? Men självklart så väljer jag att ha feta lår ett tag till...bara för att kunna hänga med Melle på krogen en kväll ;)

De ringde från Petters dagis och berättade att det var många barn samt personal som hade feber och var dåliga...och det är vi ju inte så sugna på att bli smittade av! Har min bacillskräck att värna om så han får vara hemma i veckan. På torsdag åker vi till Mammsen & Pappsen...Det ska bli mysigt!
Måste skriva en matÖNSKElista nu när vi ska dit. För ni förstår att det är alla barns rättigheter att få önskekost när man är "hemma"! Inte sant?
Kan tänka mig:
*Stek av något slag...men mammas brunsås! Mumma!
*Surströmming med tillbehör. (Finns ju inga vettiga människor som äter det här i min omgivning.)
*Karré eller rostas som pappa grillat! Med Feta sallad...Det e fint det!´
Tacksam för ytterligare förslag!
Kramilikram på er!

2 kommentarer:

  1. Hm...rotmos med grissafötter skulle det ju kunna bli, köttfärssoppa med klimp, bruna bönor eventuellt...skall skaffa mig lite "antiinspiration" från något flamsigt matprogram på TV'n till ni kommer...papsen

    SvaraRadera
  2. Pappsen...det är bara att åka och handla!

    SvaraRadera

Vad roligt att just DU vill kommentera detta inlägget!

Bloggintresserade