torsdag 10 februari 2011

Helt allvarligt?!

Calle har ju varit iväg på kurs i Växjö från i måndags och så kom han hem igår...Där har han bott på hotell & gottat sig så det har ju inte precis gått någon som helst nöd på honom.
Här hemma har jag efter ha jobbat hela helgen varit hemma med barnen. Perla har varit sjuk, gjort läxor med Elli, städat både ute och inne, blivit förkyld, fixat mat och hållt ställningarna. Ni vet, vanliga vardagliga saker som man gör för att livet ska rulla på. Jag gnäller absolut inte över det FÖR jag gillar vardagen och rutiner, MINA rutiner!
När jag är hemma så städar jag gärna och försöker hålla det snyggt. Hatar fortfarande tvätten men det är en annan femma. Men iallafall, lite trött var man ju när Calle kom hem så det skulle bli skönt med lite vardaglig hjälp här hemma av honom.
NÄ MEN VAD HÄNDER? Han blir sjuk!!! Då menar jag SJUK! Bara så där dödligt och ynkligt som han kan bli! FAN, tack för det! Barnen kan vara dåliga i prickar, käksjuka och förkylningar det klarar jag av MEN när C är sjuk då, ja då är det illa!
Så krya på dig älsklig, hoppas DU blir frisk snart;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad roligt att just DU vill kommentera detta inlägget!

Bloggintresserade