onsdag 8 december 2010

Nytt JOBB!

Mm så är det och jag ska dit och gå brevid mitt första pass idag. SPÄNNANDE!

Det började redan när jag var en T2 (termin två) under sjuksköterske utbildningen. Då hade jag min första praktik på AVD 82 på sjukhuset, ortopeden. På det andre benet dvs korridoren sidan om låg ÖNH. Tyckte att det verkade spännande så jag gick något pass där under praktiken OCH tyckte att det var TOPPEN!
När jag sedan var inne på min sista termin så fick man chansen till att välja en avdelning till de sista 5 veckorna man var ute i praktik. Då valde jag så klart ÖraNäsaHals avd igen...

För några veckor sedan annonserade de ute en nattjänst som jag sökte! OCH tadaaha...FICK!
Helt otroligt! Är så stolt och glad! Så den 9 januari blir jag en ÖraNäsaHalsSyster efter lite mer än ett år på Ortopeden!

Idag blir det MammaFika sen får Perlis åka till dagis så jag kan vila och ladda upp inför min första nattpass!

Tjodeloo alles!

2 kommentarer:

  1. GRATTIS=) Vad underbart!! Längtar tills jag också får en fast tjänst efter studierna :)

    Vad glad jag blev nu! Kramar

    Linda (Barman)

    SvaraRadera

Vad roligt att just DU vill kommentera detta inlägget!

Bloggintresserade