måndag 15 november 2010

Spärrat!

Igår morse så gick jag upp med Perlis vid halv åtta. Det var farsdag så det var ju klart att Pappa skulle få sova lite;)
När vi varit uppe ett tag så såg jag Perla sittande på golvet och leka med Calles plånbok. Hon hade nog som mål att dra ut alla kort, kvitton och pengar som var där i MEN hon hann bara få ut MasterCardet och körkortet. När jag fick tag på de så tryckte jag tillbaka korten i plånboken och satte upp den på diskbänken.
Tänkte liksom inte mer på det då!
Sen på kvällen så pratade jag med Calle från jobbet. Han lät lite sur...
-FAN, Perla har doppat min Ifåån i en kaffekopp MED KAFFE!
-Funkar den då?
-Mm pratar ju i den NU! Sen så har jag blivit av med mitt kort!
-Vilket kort?
-KONTOKORTET!
-Nä, det ligger i din plånbok...så berättade jag att Perla lekt med det.
-FAN, hittade det ju inte! Trodde jag tappat det så jag har precis spärrat det!
PUCKO! Kollar man inte noga efter det först?




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad roligt att just DU vill kommentera detta inlägget!

Bloggintresserade