torsdag 14 oktober 2010

Jag är med i en testgrupp som Lanstinget och Hallandstrafiken håller i...målet är att fler anställda inom lanstinget ska åka kollektivt! Så nu under oktober månad så har jag fått ett busskort, GRATIS för att åka med till och från jobbet i den mån det fungerar TREVLIGT!
Ja, men skit i det! Nu ikväll när jag slutade så fick jag stressa lite för att hinna med bussen hem...Hissen ner från åttonde våningen gick ju inte särskilt snabbt heller för den var ju tvungen att stanna på varje våning ner. GRRR! När jag väl hade bytt om i omklädningsrummet i hundranittio och var på väg ut från sjukan så möttes jag av ett vrååål i entrén...GUD VAD HÄNDER, tänkte jag!
Jo, det var en bebbe på väg och STORKARNA hade gått vilse!!! Det var bara att glömma bussen och sätta mamman i en rullstol och visa vägen till förlossningen...

Har nog aldrig missat bussen med ett leende på läpparna förut, men det gjorde jag idag ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad roligt att just DU vill kommentera detta inlägget!

Bloggintresserade